Czytaj...

29 czerwca 2009

Lekkość rzeki.

Uważajcie na siebie, aby wasze serca nie były ociężałe wskutek obżarstwa, pijaństwa i trosk doczesnych
Łk 21,34

aby wasze serca nie były ociężałe wskutek trosk doczesnych

Trzeba mi zaniechać wszelkiej kontroli, czy raczej prób kontroli tego, co ode mnie niezależne. Bo choć moje zachowanie zależy ode mnie samego, to bieg mojego życia, cząstki (zdarzenia), które je tworzą są całkowicie niezależne ode mnie.

Nurt rzeczywistości płynie. Współtworzy go również (mówię to z całą pewnością) moje życie - malutka cząstka tego świata. Obym potrafił widzieć całościowo. W zmoczonym rosą liściu ujrzeć cały świat, a całą ludzkość widzieć w każdym spotkanym człowieku.

Nurt rzeki nie przestaje płynąć pomimo przeszkód stojących na jego drodze. Nie przestaje. Bądź nurtem w rzece Boskiej rzeczywistości.

0 komentarze: