Czytaj...

23 czerwca 2009

Drzewo zasadzone nad wodą.

Uczę się na pamięć Psalmu 1. Jeden wers, czasami tylko jedna linijka na jeden dzień, przeżuwając. Dziś na kartce z początkiem Psalmu 1, który już znam, dopisałem wytłuszczone:
Błogosławiony mąż,
który nie idzie za radą występnych,
nie wchodzi na drogę grzeszników
i nie siada w kole szyderców,
lecz ma upodobanie w Prawie Jahwe,
nad Jego Prawem rozmyśla dniem i nocą.
Jest on jak drzewo zasadzone nad płynącą wodą
Ps 1,3

Wieczorem tradycyjnie, swoim zwyczajem otwarłem Biblię na przypadkowej stronie. Na co się natknąłem ? Oto słowa, które przeczytałem jako pierwsze:

Błogosławiony mąż, który pokłada ufność w Panu,
i Pan jest jego nadzieją.
Jest on podobny do drzewa zasadzonego nad wodą,
co swe korzenie puszcza ku strumieniowi
Jr 17,7-8

Przypadek.
Zwykły przypadek.
To na pewno przypadek, bo przypadek to coś, co nam przypada od Boga.
To podpis Boga, gdy chce On pozostać anonimowy.
Przypadek.

1 komentarze:

meg pisze...

Podobno przypadek to świeckie imię Boga. Tak przypadkiem mi się przypomniało :)