Czytaj...

21 stycznia 2009

Wolni od wszechmocy

Wziąłem się za porządki. W "Tryptyku Rzymskim" znalazłem kartkę zabrudzoną moim pismem:


Zniewolony

Widziałem Głos -
oto rajski Eden,
błogosławiona praziemia.
Praludzie uwikłani
w wolność.

Tylko On -
boleśnie przybity
do swej wiecznej
natury.
Niezmienny.

On, zniewolony swą Miłością
daje Ci wolność.
Zniewolenie daje wolność.

Zwiąż sobie ręce
różańcem.

20 VIII 2008


Poetycka wizja. Czy prawdziwa ? Nie wiem. Dziś, 21 stycznia AD 2009, stwierdzam, że Bóg jest wolny. Wtedy zresztą też tak uważałem. Stwierdzenie to samo, a wnioski inne. Tyle, aż tyle zależy od interpretacji.

Nie bij, dopóki nie jesteś pewien, że dobrze rozumiesz; że masz prawo; że powinieneś.
Nigdy nie będziesz pewien.

5. Nie bij.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Pokój Tobie!

Uczeń Jezusa zaprasza Ciebie do budowania Królestwa Bożego zgodnie z prawami Jego (Ewangelia Mateusza rozdział 3 werset 33).

Powodzenia!

Karol pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Karol pisze...

fajny wiersz choć tą wiązanie różańcem to ja bym sobie odpuścił ;) trzym

Zawzięta pisze...

A mnie właśnie ostatni wers się podoba, dopełnia całości.
Podoba mi się Twój system wartości, choć o przykazaniach może wiem niewiele a jeszcze mniej wcieliłam w życie. Cieszę się, że są ludzie w moim wieku wierzący jak Ty;)